Thanksgiving, kerst en oud & nieuw!

Hi mensen,

Hier weer een nieuwe blog! Dit keer vertel ik over de afgelopen feestdagen hier in Amerika.

Thanksgiving

Op donderdag 24 november vierde Amerika thanksgiving. We kregen drie dagen vrij van school, dit waren dus de woensdag, donderdag en de vrijdag. Met Thanksgiving komt iedereen in Amerika bij elkaar met familie en vrienden om te vieren waar ze allemaal dankbaar voor zijn in hun leven en dat van anderen. De zus van mijn gastmoeder was de zaterdag voor Thanksgiving al aangekomen vanuit Alabama samen met haar twee dochtertjes Morgan en Skyler. Op woensdag hebben we alvast voorbereidingen voor het eten gedaan, en verder een gezellig dagje met iedereen gehad. Donderdag was het dan echt Thanksgiving, ik wist niet wat ik kon verwachten. In de ochtend was iedereen nog druk bezig met de kalkoen en de laatste voorbereidingen. Rond 2 uur was al het eten klaar en gingen we dus al eten ( vond ik erg grappig omdat je meestal op tv ziet dat je in de avond het eten opeet). Morgan en Skyler hebben een gebedsliedje gezongen aan tafel en daarna hebben we gegeten. We hadden de kalkoen, gestampte aardappels, groene bonen, zoete aardappeltaart, vulling ( ze noemen het zo maar het zit nergens in dus ik weet niet precies waarom en wat het nou precies was), gevulde eieren en een dumpcake. De rest van de dag hebben we spelletjes gespeeld en de restjes gegeten. De volgende dag was het Black Friday ( waar je heel veel korting krijgt in alle winkels) maar omdat het ook de dag was waarop de footballwedstrijd tussen Katy ( mijn school) en Northshore was ben ik daarheen geweest samen met mijn gastouders en Morgan. Het was een play off wedstrijd en die werd gespeelt in het stadion van de texans waar normaal meer dan 80.000 mensen in kunnen dus dat was erg gaaf! Helaas hebben we in de laatste paar minuten verloren waardoor dit de allerlaatste footballwedstrijd van dit seizoen was...????.

Kerst

De dag na thanksgiving hebben wij binnen alles al versierd met kerstversiering, het hele huis stond vol met kerstspullen! In de daarop volgende weken zag je dat mensen ook de buitenkant van hun huis helemaal hadden versierd met lichtjes, kerstmannen,rendieren, kerststalletjes, pinguins, zuurstokken en nog veel meer! Ik vond het onwijs gaaf om te zien dat ze het hier zo groot vieren. Nao en ik gingen dus vaak 's avonds naar buiten om rond de buurt te lopen en te kijken naar alle versierde huizen. De winkels in die weken waren overvol, iedereen ging cadeautjes kopen. In de week voor onze kerstvakantie hadden we onze semester examens, dit waren toetsen over alles wat we geleerd hadden in het eerste half jaar van school. Ik heb alles gehaald met 2 B's en 5 A's! De kerstvakantie begon hier een week eerder dan in Nederland dus wij hadden een week voor kerst t/m de dinsdag na Oud & Nieuw. De dag voor kerst zijn we naar de kerk geweest voor de kerstdienst. We hebben kerstliedjes gezongen, het kerstverhaal weer gehoord en kaarsjes aangestoken. Op kerstdag zelf werden Nao en ik om 9 uur wakker gemaakt, iedereen was nog in de pyjama en toen hebben we met zijn allen onze cadeautjes uitgepakt! 1 van mijn cadeautjes was mijn eerste Stocking (de sok die je aan de open haard hangt) met mijn naam erop! Na de cadeautjes hebben we het eten klaar gemaakt, dit keer i.p.v. Een kalkoen hadden we een ham. Verder hadden we nog groene bonen, gestampte aardappels, gevulde eieren, warme broodjes met kaneelboter, cheesecake en brownies. De rest van de dag hebben we gegamed en spelletjes gespeelt. In Amerika hebben ze geen tweede kerstdag, maar ik kreeg een appje van mijn vader die vroeg of ik met de familie wilde skypen, want die waren bij hem voor tweede kerstdag. Uiteindelijk ben ik er de hele avond bijgeweest en was het heel erg gezellig.

Oud & Nieuw

Oud en Nieuw was niet heel uitbundig dit jaar. Op 31 december was het al 7 uur eerder nieuw jaar in Nederland, dat vond ik best raar omdat iedereen mij ook al een gelukkig nieuw jaar wenste maar ik moest nog best lang wachten tot het hier ook 2017 was. Wij hebben de hele avond spelletjes gespeeld tot 12 uur, afgeteld gelukkig nieuw jaar gewenst en toen gingen mijn gastouders al naar bed. Nao en ik hebben nog een film gekeken en zijn ook maar naar bed gegaan.

Ik ben nu net over de helft van mijn exchange en ben nog steeds erg dankbaar voor alles wat ik hier heb mogen meemaken. Ik kijk heel erg uit naar de komende 5 maanden waarin er nog veel meer leuks gaat komen. Voor nu was dit mijn blog, hopelijk tot de volgende keer!

Kusjes!

Reacties

Reacties

Lida

Het was weer leuk om je verhaal te lezen vooral 2e Kerst avond haha..... was leuk.

Ik heb een nieuw email adres Rebecca.
lida.blok@hotmail.com

Liefs en groetjes vanuit een wit Hattem.

Papa

Hoi Rebecca, leuk om dit te lezen al wist ik natuurlijk al wat je allemaal gedaan had. Iedereen vond het geweldig 2e kerstdag om met jou te skypen. Nou tot de volgende keer maar weer. Hou van je.XXX

Mama

Heey lieverd, ik ben heel blij dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar in Amerika. Je bent zo ver bij ons vandaan, maar via skype en whatsapp videobellen zien we je gelukkig heel vaak. We kunnen elkaar alleen niet aanraken. Dat is wel heel jammer! Ik wil je zo graag weer eens knuffelen!
Wij vinden het erg leuk dat je via je blog aan iedereen laat weten wat je daar allemaal meemaakt.
We missen jou lieffie! Nog maar 5 maanden en dan ben je weer bij ons. Love you! Lots of kisses from Bert and me ! XXX

guusje

Hoi Rebecca.
wat super tof dat je dit doet zeg!! Je komt vast thuis als een heel anders, en zelfstandig mens. Echt super leuk. :)

Groetjes Guusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active