Alweer 5 weken in Amerika

Hi mensen!

Hier weer een nieuwe blog van mij!

Ik ga weer proberen in het kort de laatste vier weken te beschrijven en vertellen wat ik allemaal heb beleefd.

Ik ga verder waar mijn vorige blog geeindigd is.

Op zaterdag heeft Bradley me meegenomen naar mijn eerste echte football game! het was in Houston: Texans vs. The Saints. het stadion was enorm groot er pasten wel ongeveer 81.000 menwen in. Tijdens de wedstrijd heeft Bradley me de regels proberen uit te leggen dus ik snap nu in ieder geval de hoogdregels en wanneer ik kon juichen of juist niet! De texans hebben gewonnen dus het was een super wedstrijd.

Maandag was mijn eerste schooldag, ik was ontzettend zenuwachtig. We moesten al om 6.25 met de bus ( de echte gele van de tv!) dus we moesten al heel vroeg opstaan, dat vind ik dan weer een klein minpuntje haha. Een maal op school kregen we onze roosters en moest je naar je eerste les gaan, maar de school is zo groot ( er zitten ongeveer 3.500 leerlingen op!) dus ik vond het de eerste dagen erg moeilijk om de weg te vinden, maar gelukkig stonden er overal mensen in de gangen aan wie je de weg kunt vragen. Op dit moment weet ik soms nog niet waar ik precies heen moet... De lessen zijn niet heel lastig vind ik zelf, wel krijgen we heel veel quizen en testen, ik denk dat ik in vier weken eral wel meer dan zestig heb gehad! Maar bijna alle toetsen zijn multiple choice daar verbaasde ik me heel erg over, het is voor mij heel makkelijk om hoge cijfers te halen hier dus dat is wel fijn dan hoef ik niet alleen maar met school bezig te zijn. Ik sta nu voor 6 vakken een A en voor 1 vak (wiskunde) een B. De leraren zijn allemaal heel erg enthousiast om mij in de klas te hebben, vooral mijn leraar engels hij vraagt elke dag naar een verschil tussen Nederland en Amerika dus dat is erg leuk. Op mijn eerste dag heb ik meteen tijdens mijn 5e lesuur (theater) een heel leuk meisje leren kennen en sindsdien zit ik met haar en haar vrienden (wat nu inmiddels ook mijn vrienden zijn) bij de lunch. De meeste van hun zitten in band, dat betekent dat hun tijdens peprally`s en footballgames de muziek maken.

Op de zondag van die week ben ik met Bradley, Sandra en Nao naar mijn eerste baseballgame geweest! het was weer echt in zo`n stadion die je op tv ziet dus het was vet cool om mee te maken, ondanks dat we wel verloren hebben... Tijdens de game deden ze echt van die typische dingen zoals de kisscam en ze gooiden allemaal dingen in het publiek.

De vrijdag daarop heeft Mackenzie (mijn vriendin van theater) me meegenomen naar mijn eerste high school football game. Onze eigen Katy High School Tigers moesten namelijk spelen. Ze hebben hier in Katy hun eigen stadion waar alle zeven scholen spelen. We stonden helemaal vooraan in de student section, dat betekent dat daar al het gejuich, yells en geschreeuw vandaan komt. Het gevoel als je daar bent is echt onbeschrijfelijk, de hele stad komt als onze high school moet spelen. De sfeer is geweldig dat kan ik gewoon niet uit leggen ik heb dat in ieder geval nog nooit zo meegemaakt ik vond het geweldig! we hebben uiteindelijk na twee keer verlenging met 1 punt verschil gewonnen en het was gekkenhuis!!

Op die woensdag daarna hebben we alle andere exchange studenten die in Katy wonen ontmoet. Elke school in katy heeft er vijf we waren dus ongeveer met 35. De sfeer was meteen goed en we hebben al onze verhalen uitgewisseld en onze contactgegevens. We hebben ook onze eigen groepsapp aangemaakt.

Iedere vrijdag is er op school een peprally. De lessen zijn vijf minuten korter zodat we om 2 uur allemaal naar de gymzaal kunnen. Je mag alleen naar de perally als je die dag iets roods of iets van Katy high school draagt. (rood is onze schoolkleur). De peprally`s zijn onwijs gaaf, de band speelt muziek ( moet even erbij zeggen dat de band net zo groot is als een hele fanfare met aloles erop en eraan: trommels, trompetten, tuba`s, bekkens etc.) de cheerleaders doen hun cheers en laten de hele school van alles meeschreeuwen, de dansbrigade doet een dans, de footballspelers zitten apart in het midden van de gymzaal. Het is echt eensupertoffe sfeer!

In het afgelopen weekend ben ik naar Danique geweest. Danique is ook van dezelfde organisatie, ben met haar ook naar NY geweest en ze woont nu bij een gastgezin in Houston. Het was ontzettend gezellig, we hebben geshopt, naar de bios geweest en worstenbroodjes gebakken. We moesten de hele tijd als we in de buurt van haar gastouders waren in het engels met elkaar praten en dat was best wel raar, maar dan als we alleen waren praatten we eigenlijk nederlands en engels door elkaar, dat was erg grappig.

Gisteren was mijn tweede footballgame, we moesten in ons eigen stadion maar waren het uit teamomdat we tegen een andere school uit Katy moesten, Cinco Ranch. Cinco is onze grootste rivaal dus dat was super spannend. Ook was op donderdag het thema blackout dus moest iederfeen in het zwart naar school komen. ( iedere donderdag is het themadag op school dus komt iedereen in dat thema naar school, we hebben al hawaii, safari, enb nu blackout gehad) het blackout is speciaal voor de game tegen Cinco. Cinco zelf heeft ook een blackout dag op hun school die was woensdag. De peprally van gisteren stond ook in het teken van blackout, iedereen kreeg glowsticks en de hele gymzaal werd zwart met blacklights en allemaal neon lichten en glowsticks, het was ontzettend gaaf! die avond begonnen we slecht vond ik, maar de eerste touchdown was voor Katy! daarna ging het super we hebben in totaal met 45-7 gewonnen dus iedereen ging uit zijn dak.

Dit was in het `kort` wat ik tot nu toe een beetje heb meegemaakt! hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen en tot de volgende blog!

Kisses

ps: als je een mailtje wilt elke keer als ik een blog post kun je je e-mail rechts invullen.

Reacties

Reacties

Lida Blok

Wat een belevenissen allemaal. xxx

Henk en Angela

Super gaaf Rebecca. Veel plezier nog. Groetjes van ons allemaal x

Mike Blok

Goed om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt. Je beleeft leuke en spannende dingen. Goed Leren was toch niks bijzonders voor je? Hihi

Blijf genieten!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active