Homecoming en Halloween!

Hi mensen,

Hier weer een nieuwe blog!

Ik kan nu zeggen dat ik alweer bijna 2 en een halve maand hier in Katy, Texas zit. En ondertussen ben ik al aardig gewend aan mijn leventje hier.

De laatste paar weken is hier de halloween gekte opgekomen en ook alweer voorbij. Rond eind september begin oktober begint iedereen hier met het huis en de voortuin te versieren met allemaal Halloween gerelateerde dingen zoals: graven, skeletten, pompoenen, lichtjes, bloederige lichamen, clowns, spinnen en allemaal van dat soort dingen. Nao en ik gingen 's avonds vaak gewoon rond de buurt lopen om te kijken hoe alle tuinen eruit zagen. Ik vond het geweldig om te zien hoe iedereen hier helemaal bezig is met dat soort feestdagen. Maar ook in de winkels was het een en al versiering, overal grote opblaaspoppen van skeletten en heksen en pompoenen, en ik weet niet wat allemaal. Ze hebben hier ook een soort snoep dat ze alleen verkopen tijdens Halloween, het heet: Candy corn. Ik zelf vind het een beetje smaken naar de schuimpjes die wij hebben met Sinterklaas. In het weekend voor Halloween hebben Nao, Danique ( de andere nederlandse exchange student die vlakbij in een gastgezin zit) een pompoen uitgesneden. Het was een heel smerig werkje vond ik zelf maar we denken dat ze best goed gelukt zijn allemaal.

Afgelopen maandag op 31 oktober was het dan zover, het was eindelijk echt Halloween. Nao en ik gingen voor het eerst in ons leven trick or treaten! We hadden weken van te voren al bedacht wat voor kostuum we wilden dragen, dus dat was allemaal al gekocht en uitgeprobeerd. Nao wilde als een heel eng persoon en is gekomen op het meisje uit de horrorfilm The Grudge, en ik was helemaal obsessed met Harley Quinn uit de film Suicide Squad nadat ik voor het eerst de film had gezien hier met Nao. ( Ik wist toen ik het bedacht nog helemaal niet dat het blijkbaar een populair halloween kostuum ging worden, maar toen ik dat hoorde wilde ik mijn keuze niet veranderen omdat ik mijn hoofd al helemaal vol had van het idee dat kostuum te dragen.) Dus het was maandag en Nao en ik gingen na het eten ons verkleden, make-up en ons haar doen. Toen wij eindelijk klaar waren was het een uur later, we stonden net op het punt om met onze pompoen zakken naar buiten te gaan en snoep halen toen we een berichtje kregen van Licca, ( Licca is een andere Japanse exchange student die hier in de buurt woont en naar dezelfde school gaat. ) Ze vroeg of ze met ons mee mocht lopen omdat ze verder niemand anders kon vinden die dit met haar zou willen doen. Dus zeiden we tuurlijk alleen kwamen we erachter dat ze helemaal geen kostuum had, gelukkig had Sandra ( mijn gastmoeder) nog wel snel iets achter de hand en na twee minuten zag Licca eruit als een hippie. We konden eindelijk vertrekken, ik was eigenlijk best zenuwachtig om aan te bellen bij mensen en vond het misschien een beetje raar om als 17 jarige bij mensen snoep te gaan halen, omdat wij dat natuurlijk bij Sint Maarten doen maar mijn laatste keer was denk ik zo'n 6/7 jaar geleden. Mensen hier in de buurt gaan echt ver met halloween, er waren spookhuizen in voortuinen, ouders die verkleed waren terwijl ze niet eens kinderen hadden om mee te gaan, huizen die helemaal omgetoverd waren met allemaal enge poppen en dingen die geluid maakten om kinderen bang te maken. Ik heb een super avond gehad en vind het echt jammer dat wij in Nederland niet zo veel doen rondom Halloween.

Ook hebben we hier Homecoming gehad. Dat is eigenlijk een footballgame tussen jouw school en een andere school om te vieren dat na de zomer vakantie je weer terug thuis bent en weer een nieuw schooljaar begonnen is. De week van de wedstrijd is er elke dag een themadag. Maandag was America day, dinsdag was Twin day, woensdag was character day, donderdag was favorite team day, en vrijdag was er gewoon een peprally. De game op vrijdag was helemaal uitverkocht, we speelden tegen Morton Ranch, en hebben gewonnen met 68-9. De dag erna was de Homecoming dance, Nao ik en Licca hadden twee weken van te voren geshopt voor een jurk en accesoires, dus we waren er klaar voor. We zijn rond drie uur begonnen met klaarmaken, Sandra en Bradley ( gastouders) hebben ons daarna meegenomen naar Chili's om even wat te eten. Niemand had heel veel honger dus hebben we alleen een dessert genomen. Nadat we gegeten hadden en thuis nog wat dingetjes goed hadden gedaan is het traditie hier dat je naar een mooie plek in de buurt gaat om foto's te maken. Gelukkig heeft onze buurt erg veel van die plekjes en hebben we super mooie foto's gemaakt, het was ondertussen ook supergezellig om dit zo mee te maken. Uiteindelijk was het rond acht uur en zijn we naar school gereden waar de dance was. Rond tien uur kondigden ze aan wie de Homecoming Queen en King waren waar alle juniors en seniors op hadden gestemd die week. Verder hebben een super avond gehad met zijn allen en waren kapot toen we thuis kwamen. Nao heeft zelfs 17 uur achter elkaar geslapen, waarschijnlijk omdat dit haar eerste echte dance ooit was.

Verder gaat het eigenlijk gewoon een beetje zijn gangetje. Het gaat nog steeds erg goed op school, en ik vind het ook nog steeds leuk om elke dag weer voor een verrassing te staan welke mensen ik die dag misschien ga ontmoeten of wat er die dag weer te beleven valt. Op de woensdag neemt mijn vriendin Shyann me mee naar haar kerk. Ze komt me om half 5 met de auto ophalen ( ze is 16 en heeft net een paar weken geleden haar rijbewijs gehaalt). Ze zit in een soort dans/zing groep dat Jump heet, de groep treed op zondagen in de kerk op voor kinderen. Dus van 5 tot half 7 kijk ik naar hoe zij repeteren, meestal neem ik zelf huiswerk of een boek mee want anderhalf uur kijken is soms best saai. Dan om half 7 gaan we wat eten halen, of in het winkeltje beneden, of we gaan naar Chick fil a die om de hoek van de kerk zit. ( Chick fil a is een van mijn favoriete restaurants die ik hier tot zover heb geprobeerd, ik neem bijna altijd de kipnuggets, of de kipsandwich.) Dan om 7 uur begint de dienst, de dienst heet Live en het is alleen voor tieners die in high school zitten. Ik vind het altijd een erg leuke en gezellige dienst en kijk er elke week weer naar uit.

Nou dit was het weer voor deze blog, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en tot de volgende blog!

Kisses

Reacties

Reacties

Lida Blok

Leuk om te lezen wat je zoal mee maakt ik denk dat Tom wel een beetje jaloers op je is met dat eten halen bij Chick fil haha..... nog veel succes met je studie maar vooral ook veel plezier. Groetjes uit Hattem

Eddy

Fijn dat je het leuk vindt daar Rebecca.
En dat alles goed gaat.We missen je hier best wel maar dat weet je wel.We appen en skypen regelmatig en dat is prettig.Super leuke blog weer.Spreek je gauw en hou van je.XXX

Petra

Wat goed dat je je belevenissen zo mooi verwoord in weer een nieuwe blog. En wat fijn dat je het daar zo leuk hebt. Wij zijn heel trots op je lieverd! Tot snel op app/facetime/telefoon. Love you!!! Huggs and kisses! ?????

Mirjam

Leuke blog weer Rebecca! Gaaf dat je Halloween mee hebt kunnen maken. Klinkt geweldig allemaal ???? Was ook wel wat voor mij haha. Heel veel plezier nog. Ik kijk uit naar je volgende belevenissen! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active