New York/ Eerste week Texas

Hi mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost, maar ik heb nog niet de tijd gevonden om er tijd aan te besteden. Hij is een beetje lang geworden maar ik hoop dat het nog steeds leuk is om te lezen.

het vertrek

op 10 augustus vloog ik met 17 andere Travel Active studenten en een begeleider naar New York voor een eerste oriëntatie. Danique (ook een student) en ik hadden samen ingecheckt en gevraagd of we misschien naast elkaar konden zitten in het vliegtuig. Ze zeiden dat ze gingen kijken en uiteindelijk is dit gelukkig gelukt! Dus we begonnen onze reis. Voor mijn gevoel waren we nog halverwege toen de piloot aankondigde dat we gingen landen en vanuit het raam aan de zijkant konden we al een stuk van de skyline van New York zien! Eenmaal in New York zijn we met de bus naar het hotel gereden, hebben onze spullen gedumpt en zijn meteen doorgegaan naar een hele grote mall. Eenmaal terug in het hotel kregen we onze kamer toegewezen, ik zat op de kamer met Thirza, Lizzy en Iris. Na het settelen in de kamer is de meerderheid gaan zwemmen maar het zwembad was koud dus we zijn maar gaan douchen en gaan slapen want we waren kapot.

dag 2 New York

Door waarschijnlijk het tijdverschil waren we al vroeg wakker. We zijn gaan ontbijten en om 7.30 vertrokken we in de bus van Newark naar New York. We konden de skyline al van ver zien en hebben we allemaal al veel foto's gemaakt. In de bus was het super gezellig met iedereen dus het duurde voor ons gevoel niet zo lang voor we echt in NY waren. In NY zijn kregen we een tourgids en daarmee hebben we eerst in Central Park gelopen, ik vond dat een van de mooiste plekken. Daarna hebben we met de bus rondgereden om de East side van NY te zien en daarna hebben we geluncht in Madison Square Garden. Hierna zijn we naar China Town geweest en hebben we over de Brooklynn Bridge gelopen en foto's gemaakt van de skyline. We hebben avond gegeten bij het Hard Rock Cafe op Times Square en daarna hebben we heel NY gezien vanaf Top of the Rock in het Rockefeller Center.

dag 3 New York

Op vrijdagochtend zouden we vroeg vertrekken om als eerste naar het 9/11 Memorial te gaan, maar we hebben ook een groep duitsers (die met dezelfde organisatie dezelfde oriëntatie deden) en omdat die niet kunnen opschieten konden we maar vijf minuten blijven omdat we door moesten om de boot te halen. Met de boot hebben we een rondje langs de Brooklynn Bridge gevaren, langs de zakelijke gebouwen, en natuurlijk langs het Vrijheidsbeeld! Daarna zijn we naar Coney Island achterin Brooklynn gereden. Coney Island is een soort amusementspark waar je gratis rond kan lopen maar voor elke achtbaan apart moet betalen. Omdat 1 achtbaan al 10 dollar koste zijn we maar in 1 geweest, daarna zijn we gaan zitten met een frozen lemonade. Het was namelijk al drie dagen bijna de hele dag 35 graden! Na Coney Island zijn we gaan eten bij een pizza restaurant in Brooklynn. We zijn hierna met de Subway naar Times Square gereden. Times Square was de gaafste plek die ik ooit gezien heb! Het was precies zoals ik me had voorgesteld en zoals ik het al zo vaak in films heb gezien. Natuurlijk hebben we hier ook veel foto's gemaakt. Dit was alweer de laatste dag in New York, maar we waren ook gespannen en opgewonden over de volgende dag want dan zouden we allemaal naar onze gast gezin vertrekken.

dag 4 Vertrek naar gastgezin

Dag vier begon heel vroeg omdat Iris ( een kamergenoot) al om 3 uur wakker moest worden. Thirza, Lizzy en ik hoefden pas om 6 uur met de bus maar waren dus al vroeg klaarwakker en konden van opwinding niet meer slapen. Dus heb ik samen met Thirza iedereen maar uitgezwaaid tot wij als laatste konden vertrekken. Samen met Femke en Merel hebben we zelf de koffer ingecheckt, en na de security stond ik er alleen voor. Ik liep vast naar mijn gate en zag toen Thirza zitten, heb nog even maar haar en onze begeleider gewacht (Thirza is 15 en moet dus met begeleiding naar het vliegtuig gebracht worden). Toen het tijd was om naar de gate te gaan namen we afscheid. Ik liep naar mijn gate en ging naar de vrouw achter de balie om te vragen naar mijn stoelnummer omdat ik die nog niet had gekregen. Ze zei dat ik moest gaan zitten en dat ze me vanzelf ging roepen. Nadat ik even gezeten had keek ik op het scherm bij de gate en raakte ik in paniek, op het scherm stond namelijk: Flight overbooked... en ik had nog geen stoel! Meteen weer naar de vrouw gegaan en die zei dat ze druk bezig was met vrijwilligers zoeken en dat ik weer moest gaan zitten. Uiteindelijk was er 1 vrijwilliger gevonden maar er waren twee kandidaten voor de plek, Ik en een of andere Indiase vrouw. Die vrouw bleef maar vragen aan mij of zij de plek mocht hebben, dat vond ik heel erg egoistisch want ik was helemaal alleen en 17 jaar oud in een land waar ze niet mijn eerste taal spreken, maar ik heb geprobeerd een beetje te huilen en toen zij de vrouw achter de balie dat ik de plek van de vrijwilliger in mocht nemen. Ik was enorm opgelucht! De reis van NY naar Houston duurde 2 uur en 57 minuten. Daar aangekomen liep ik alleen naar de plek waar ik mijn koffer zou moeten ophalen, maar terwijl ik met de roltrap naar beneden ging zag ik aan de rechterkant Sandra, Bradley en Nao al staan met mijn koffer! Een knuffel gegeven en op de foto gegaan en toen in de auto naar Katy. Dit duurde ongeveer 50 minuten. Aangekomen bij het huis heeft Nao (de Japanse exchange student die mijn gastzusje wordt) me het huis laten zien. Op mijn eigen kamer hingen al foto's van mij met mijn vrienden en familie die ik op snap naar Sandra gestuurd had! Maar ik kon niet lang in mijn kamer blijven want we waren uitgenodigd door de buren om te komen bbqen. Dat was erg gezellig. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en heb ik mijn koffers uitgepakt. We hebben nog wat tv gekeken en toen ben ik naar bed gegaan want het was een hele lange dag/week geweest met niet zo veel slaap.

dag 5

Op zondag zijn we naar de kerk geweest. De kerk hier is heel anders dan in Nederland, er was een echte band ( die best goed speelt) en de pastoor maakte heel veel grapjes. Daarna zijn we naar de supermarkt geweest, die is heel groot hier. Er zit een Starbucks in en een Wijnbar! Als avondeten heeft Bradley pizza gemaakt, die was erg lekker. Na het eten hebben we een american football wedstrijd op tv gekeken. En toen was de dag alweer voorbij.

dag 6

De volgende dag ben ik met Sandra en Nao naar Walmart geweest. Bradley kon niet mee want die ging die ochtend op businesstrip naar Cleveland tot woensdag. Ik vond Walmart groot maar het leek enorm op de supermarkt van hier dus ik vond het niet heel speciaal eigenlijk. In de middag heb ik even gefacetimed met sharon en papa en heb ik even gebeld met mama. 'S avonds ben ik samen met Nao en Erica (de dochter van Sandra) naar onze eerste peprally geweest! Een peprally is een soort aanmoediging van de supporters voor de sporters van onze high school ( Katy High School) er waren cheerleaders en footballspelers en het was heel gaaf om te zien.

dag 7

Op dinsdag ben ik naar school geweest om mijn vakken uit te kiezen. Mijn vakkenpakket ziet er nu zo uit:

- English III

- US History

- Algebra I

- Biology

- Spanish

- Theatre

- Interior design

Thuis hebben Nao en ik origami kraanvogels gemaakt.

dag 8

Vandaag hebben we niet zo veel gedaan. Bradley kwam thuis, en het heeft de hele dag gestormd en geregend.

dag 9

Sandra en ik zijn bezig geweest om Nao wat meer engels te leren. ( Nao kan bijna geen engels en dat wordt waarschijnlijk wel een beetje een probleem op school). Tegen de avond zijn we naar een hele grote sportwinkel gereden waar ik een Astros shirt heb gekocht. We gaan namelijk 28 augustus naar een Astros baseball wedstrijd. Daarna zijn we voor het eerst uit eten geweest bij een mexicaans restaurant chewys. De tortilla chips met de jalapeno dip was echt heel erg lekker.

Dit is wat ik tot nu toe allemaal heb beleeft.

Als je een e-mail wilt krijgen elke keer als ik weer een nieuwe blog post dan kun je hier rechts je e-mail invullen.

kisses

An exchange year isn't a year in your life it is a life in a year.

Reacties

Reacties

diana melchers

hai! wat leuk om te lezen, wat een ervaring! geniet ervan en ik vind het leuk om een jaar met je mee te lezen! heel veel succes en maak er wat leuks van!
1 dingetje vind ik een beetje jammer: geen Duits (.....)

Jacqueline

Hoi stoere meid, wat leuk om al je belevenissen te lezen.
Ik ga met plezier je verhalen lezen.
Liefs uit Hattem. ????

Jacqueline

De vraagtekens moesten kusjes zijn maar het werd veranderd. Dus xxxxxx

Ilse

Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!

Ruth

Geen Duits, maar wel Theater ;). En wat heb je een boel aan die lessen als je je stoel in het vliegtuig moet zien te bemachtigen.

Angela

Hey Rebecca,
Wat heb je al veel meegemaakt de eerste dagen. Mooie kamer? Heel veel plezier. We kijken uit naar je volgende blog. Groetjes en dikke kus, Angela en Henk

Lida Blok -Joling

Leuk om te lezen Rebecca, wat heb je al veel beleefd.
Succes weer deze week, knuffel Lida.

Esther

Super om je belevenissen te lezen hoor !

Papa

Superleuk om te lezen Rebecca. Helemaal top om dit zo te doen.XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active